söndag 20 mars 2011

Lördagen 5 mars

Sambon tog barnen på morgonen och jag fick sovmorgon. Jag vaknade 10.30, gick ut i köket och där satt resten av familjen. Joel försökte äta men kunde inte för han hade fortfarande ont i magen och gick in och la sig i soffan. Jag följde med honom och tog tempen men ingen feber....Fick då syn på hand högra hand. Den var helt uppsvullen......

Bestämde mig för att ringa 1177 och rådfråga dom, skulle jag åka in en 3:e gång eller vänta till söndagen då jag redan bestämt med läkaren....???

Det blev akuten en 3:e gång....Väl där så kom vi in snabbt då dom kände igen oss och vi skulle få ett eget rum eftersom han hade så ont i magen så han inte kunde sitta still. Vi fick vänta ett tag och till sist så gick jag och frågade för jag såg på Joel att han mådde riktigt dåligt. Vi fick ett av inskrivningsrummen så han kunde ligga på britsen. Efter lång väntan så kom läkaren och det var hon som vi hade haft på torsdagsnatten. Hon klämde och kände igen på Joels mage, kollade på armen och handen.....sedan ville hon ha ett urinprov. Satt och väntade på att han skulle kissa, han blev törstig och ville ha dricka så han drack 2 klunkar sedan kräkte han....

Gick ut för att säga till och får då syn på en gammal klasskamrat som är barnkirurg och jobbade...vi pratade lite snabbt sedan var han tvungen att jobba vidare. Det visade sig att han skulle titta på Joels mage...Han undersökte honom men han fann inget konstigt utan magen kändes fin. Vi kikade på handen och upptäcker att andra armen och handen har börjat svullna....

Vi får ett eget rum igen och nu ska dom ta en massa prover och lägga in honom. Jag ringer sambon och han hinner in precis till det är dags att ta alla proverna och sätta droppet. Vi blir inskrivna på avd 61 men får behålla rummet på akuten. Joel får en fin säng där dom bäddar ner honom, jag och sambon sitter och tittar på Melodifestivalen. Efter den var klar så kör sambon hem och strax efter det så kommer två sköterskor och hämtar oss och vi får ett rum inne på avd 61 istället.

Natten är jobbig, maskinen till droppet larmar med jämna mellanrum då Joel vänder sig och snurrar runt i sömnen av smärta. Kl 03.00 kommer dom in och ger honom antibiotika, han vaknar och är ledsen, orolig och han vill bara hem :-( Jag själv ligger nerbäddad på en bäddsoffa klädd i galon....inte så skön men det går. Tankarna snurrar och jag har sovit dåligt sedan torsdagsnatt.

/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar