lördag 12 mars 2011

Fredagen 4 mars

Började fredagen med att köra storebror till skolan, Joel är feberfri men trött och klagar över sin mage. Ringer vår vårdcentral och efter en lång tid i kö så kommer jag fram och får rådet att åka tillbaka till Barnakuten. Fixar till mig själv, ringer sambon för att sedan fixa till Joel som ligger utslagen i soffan....

Tar fram rena kläder till honom och när jag ska ta av honom den långärmade tröjan så skriker han: -Sluta det gör ju ont i min arm....Min arm!!! Frågar om han verkligen har ont i armen och han svarar mig med orden: -Det sa ju igår. Får efter många om och men av honom tröjan och får då syn på hans arm som är jättesvullen över hela armbågsleden så han kan inte böja den.

Jisses!!! Min första tanke var att den var bruten...men hur har vi kunnat missa det??? Får på honom en fleecejacka ist för en ny tröja och sedan beger vi oss till Lund.

När vi kom till akuten så var det bara ett barn i väntrummet och vi kom snabbt in och fick ett eget rum....Träffade då en annan läkare och han tittade på armen och beställde en röntgen tid, kände på magen men den kändes fin. Man kan få ont i magen av streptokocker så det var nog anledningen till magontet. Han fick lite smärtdämpande innan röntgen sedan bar det dit upp.

Tillbaka till rummet och Joel vilade lite...Läkaren kom och berättade att armen var inte bruten och att det säkert berodde på streptokockern men ville ha ett urinprov. Urinprovet visade inget tecken på uttorkning men visade lite socker. Han skickade hem oss och vi skulle fortsätta försöka få i honom mat och dryck och vi kunde ge honom Ipren om han fick mer ont i armen och magen. Läkaren och jag kom överens om att jag skulle åka dit på söndagen för han ville kika på armen samt kolla upp ett nytt urinprov.

Klockan 18.00 var vi hemma och Joel somnade när vi kom hem.....när han vaknade senare på kvällen strax efter 20.00 så försökt vi få i honom lite mat men han ville inte ha....blev 3 matskedar makaroner och lite äpplejuice. Han var vaken en stund och snodde runt då han hade ont men somnade till sist.
________________________

Oron börjar stiga....vad är det som är fel....kan man bara få en så svullen arm för att man har halsfluss? Har man inte ont i halsen vid halsfluss?

/ Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar