söndag 20 mars 2011

Måndag 7 mars

Joel får sin smärtlindring kl 06.00 och somnar sedan..... Jag smyger upp och hämtar lite kaffe, tankarna snurrar i huvudet. Joel vaknar och är på rätt bra humör och är smärtfri och är hungrig. Joel äter lite jordgubbsyoghurt och får i sig lite juice sedan ligger han och kikar på film, han älskar Lillefot filmerna.

Ronden kommer på fm och dom tycker han piggnat till ordentligt, dom undersöker honom och känner på hans mage.....dom tycker den känns mjuk och fin och dom förstår inte den smärtan han har. Hon (kvinnliga läkaren vi haft sedan torsdagen) tycker att vi kan nog åka hem men kontaktar barnkirurgen för utlåtande. Hon kommer vid lunch och då har Joel börjat må dåligt igen. Barnkirurgen vill ha ett ultraljud på magen för att kolla så han inte har tarmvred eller att där är ngt annat fel. Vi får tid för ul kl 15.30 och jag ringer Niclas så han kan komma in och vara med. Efter lunch vill Joel sätta sig upp och jag hjälper honom....tröjan har kasat upp och jag ser att ryggen är helt uppsvullen....Jag trycker på larmet och sköterskorna kommer in och tittar på honom, finns inte så mkt att göra, dom kontaktar läkaren och vi får väntar på ul.

Väl dags för ultraljud....Vi kan inte köra in sängen där utan får bära in honom och det går knappt att ta i honom för han har så ont i kroppen. Han ligger där på britsen och har ont och är jätterädd.... Han som ultraljudar honom pratar lugnande med Joel och visar honom sitt hjärta hur det slår men Joel har för ont för att bry sig. Först ul dom magen och sedan får han vända sig så han kan ul vänstersidan och sedan tillsist högersidan....han håller på en lång stund för att sedan kalla in en röntgenläkare som fortsätter undersökningen. Hon frågar om Joel fått ngt ultraljud innan....Nej, svara jag....Hon frågade om jag inte fick ngt under graviditeten och visst fick vi det...Hon frågar om det visade ngt fel då....Ehhhh nej skulle det gjort det??? Hon svarar inte och undersökningen är klar.... Niclas och jag kör själv ner Joel i sin säng till avdelningen, vi säger inte så mycket....Vi funderar på vad hon sagt.

Hugo är fortfarande hos farmor och farfar och jag ringer ner och bestämmer med dom att vi ska ses hemma....Jag får äntligen åka hem och duscha och hämta lite kläder och annat sedan kör dom in mig till sjukhuset. Dom följer med in och hälsar på Joel men han ligger där i sin säng och mår dåligt....Farmor och farfar åker direkt och Hugo stannar en stund.....Joel blir sämre när Hugo är där samt att det är dags för provtagning, Hugo blir olycklig när han hör hur Joel gråter av rädsla....han vill inte bli stucken igen. Lugnet lägger sig och jag kan kramas med Hugo, han förstår ju inte vad som felar sin lillebror samt att allt har ju hänt så plötsligt. Niclas och Hugo ska åka och då börjar Hugo gråta igen :-( Fy så ont det gör i mig....

/ Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar