tisdag 5 april 2011

Torsdagen 10 mars

Joel vaknade tidigt, vi har sovit bra båda två *skönt* men han har jätteont i sina ben och kan inte gå....Blir till att bära honom till toaletten och tillbaka igen. Han ligger och tittar på Barnkanalen medan jag fixar frukost åt honom. Benen har svullnat upp nu samt fötterna.... Vi får låna en rullstol så vi kan ta oss ut till skåpet med alla DVD-filmerna. Lillefot filmerna står högt i kurs :-)

När det är dags för hans mediciner får vi reda på att vi ska byta rum...Det känns inte bra :-( Vi ska flytta till ett dubbelrum men det visar sig att vi får det för oss själva än så länge.... Efter det vi installerat oss i det nya rummet så är det dags för lunch....Jag sitter mitt emot Joel och ser att högersidan av hans huvud har svullnat upp. Jag säger åt honom att jag ska bara fråga sköterskorna en sak och går till receptionen på avdelningen och säger till dom.....Tårarna är nära och jag känner mig svimfärdig. Dom följer med mig in i matsalen och kikar på honom samt ringer läkaren.

Läkaren kommer och dom undersöker honom, klämmer på magen, kollar ryggen, huvudet, benen och fötterna....dom förstår fortfarande inget men konstateraratt han är inte sämre och dom flaggar för hemgång imorgon fredag... Vi får tillåtelse att gå ut i max 10 min, Joel är i extas! Vi går ut genom stora entrén på BUS och går ner till Blockets entré, väl där så köper vi glass på Pressbyrån och sedan tar vi vägen inomhus tillbaka. Väl tillbaka på BUS så har dom konsert i Ljusgården. Det är Kulturskolan som står för underhållningen, blås år 3 tror jag han sa. Det var riktigt trevligt och Joel diggade som bara den!

Det är eftermiddag och Joel vilar i sin säng....Jag försöker vila under tiden, det tar på krafterna att vara på sjukhuset. All oro är fruktansvärd, saknaden efter Hugo är stor....imorgon ska han ha sitt 8 års kalas tillsammans med "O" för sina klasskompisar....Jag har världens ångest eftersom min kompis, "O´s" mamma får fixa det mesta....

Telefonen ringer....det är min vän och kollega "C" som undrar om hon och dottern "E" får komma och hälsa på samt bjuda på fika. Självklart så är dom välkomna, kan säga att dom hembakta kanelbullarna smakade underbart och kaffet.....det var underbart gott! När det är dags för dom att åka hem så följer vi med dom ner och i Ljusgården så riggas det för konsert. Det visar sig att "C" känner en av dom som ska spela och vi kollar och lyssnar när dom" sound checkar", Joel är lyrisk och blir än mer lyrisk när han får deras skiva :-)

Klockan är snart 18.00 och konserten börjar då....Joel sitter i rullstolen men vi kommer bara halvägs i korridoren sedan vill han tillbaka till rummet. Han mår inte bra,han har såååå ont så det blev ingen konsert :-( Både han och jag blev lite ledsna men som tur var så hade vi ju skivan och den var en riktig höjdare!

Lite senare på kvällen kom Nenna och "K" och hälsade på, Joel spelade skivan för dom men hade ont....nu har han även fått små prickar på fötterna och över anklarna.....Känns som att han börjar bli sämre igen.....

Nu är det natti natti igen och hålla tummarna...

Stort tack till SvenStures Poporkester, ni förgyllde verkligen vår dag och många därtill!

/Ingela

3 kommentarer:

  1. 10 mars står det, skriver du från dagens datum? Har ni fått reda på vad som har hänt?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    När jag var på sjukhuset så skrev jag ner en massa och det skriver jag nu i bloggen dag för dag.

    På fredagen den 11 mars konstaterade dom Henoch Schönlein Purpura, fortsättning följer här i bloggen men jag kan berätta att Joel mår bra!

    Mvh
    Ingela

    SvaraRadera